بتن پیش ساخته معماری از اوایل قرن بیستم استفاده می شده است ، که در دهه 1960 مورد استفاده گسترده قرار گرفت. تطبیق پذیری بتن پیش ساخته آن را برای کاربردهای معماری ایده آل می کند.
سطح خارجی یک قطعه بتنی پیش ساخته می تواند متفاوت باشد و نمای تمام شده ی بتن درجا یا بتن اکسپوز را در معرض دید قرار دهد که بسیار زینتی است. بعضی از پانل های پیش ساخته مانند کاور ستون را می پوشاند در حالی که قطعات طبقات دیگر چند طبقه از هم ارتفاع دارند و دهانه های پنجره را در خود جای می دهند.
در بیشتر موارد ، معمار مصالح پوشش در معرض دید را برای آن انتخاب می کند که ، جزئیات ضد آب و محدوده عملکردی مشخص را فراهم می کند. مهندس سازه طراحی ساختاری را برای نگه داشتن پوشش نما طراحی می کند ، نقاط اتصال را تعیین می کند و اثرات حرکت سازه ای روی نما را ارزیابی می کند.
سازنده بتن پیش ساخته پوشش نما را برای بارهای مشخص شده، بارهای نصب و جزئیات اتصال طراحی می کند و مقاومت در برابر هوا ، عملکرد و دوام آن را فراهم می کند به طور معمول ، هر پانل پیش ساخته به طور مستقل از صفحه پشتیبانی می شود.
سازه ی ساختمان با استفاده از مجموعه ای از اعضای فلزی و اتصالاتی که اطراف هر یک از صفحات پیش ساخته وجود دارد سرهم می شوند و معمولاً با درزگیر پر می شود.
هدف از این کتابچه راهنما ارائه گزینه های صفحه ای وجزئیات اتصال که معمولاً با معماری بتن پیش ساخته استفاده می شوند

مطالعه کنید
نوآوری های فنی در اتصالات فولادی

جهت دانلود کلیک کنید 

راهنمای اتصالات پانل های دیواری بتنی پیش ساخته ساختمانی (192 دانلود ها)

امتیاز شما برای ما مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =