با توجه به اینکه از تولید GFRC در داخل کشور نزدیک به یک دهه میگذرد واین مصالح به صورت نیمه صنعتی تولید می شوند و استانداردهای اجباری ندارد، دوام این محصولات بتنی بر تولید استاندارد مطابق با دستورالعمل و آیین نامه های معتبر بین المللی می باشد.

عملکرد مکانیکی قطعات GFRC برای کاربرد در نمای ساختمان می بایست بر اساس مشخصات هر پروژه به طور اختصاصی بررسی و پیشبینی شود و در مرحله پذیرش مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی شناسایی گردد.

از آنجاکه GFRC به عنوان یک مصالح منحصر بفرد برای کاربرد در نمای ساختمان شناخته شده است اما ویژه گی های مکانیکی این کامپوزیت سیمان در گرو شناخت خصوصیات رفتاری این مصالح و موارد تشکیل دهنده آن و بررسی ریز ساختارهای کامپوزیت GRC می باشد.

روش های طراحی و ساخت GFRC بتنی بر استخراج صحیح و اصولی از مراجع معتبر می باشد و بومی سازی دستورالعمل ها در داخل کشور می بایست منطبق با شرایط اقلیمی ، باد ، زلزله و در دسترس بودن مصالح انجام پذیرد.

تجهیزات ساخت از موارد مهم دیگر در تولید محصولات با کیفیت می باشد که بسته به سناریو طرح و طبقه کاربردی قطعات در هر واحد تولیدی می تواند متفاوت باشد. البته ماشین آلات ساخت و تولید GFRC  با توجه به تولید نیمه صنعتی پیچیده نمی باشند و موضوع مهم دانش فنی ساخت ، تولید و عمل آوری این قطعات می باشد.

از آنجا که قالب های تولید قطعات GFRC با توجه به هر پروژه و طرح معماری متفاوت می باشد ، لذا قیمت نهایی متاثر از شکل ، فرم، ابعاد ،ضخامت و تعداد در زمان سفارش می باشد.

مطالعه کنید
بتن پیش ساخته چطور با جی اف آر سی ترکیب پیدا می کند ؟

عمدتا مشاوران و طراحان از اطلاعات کافی در زمینه مهندسی GFRC برخوردار نمی باشند و موارد مهم و ضروری در مرحله طراحی مدنظرشان قرار نمیگیرد، از جمله مدول بندی ، ضخامت ، چگالی و همچنین محاسبات سازه ای و طراحی زیرسازی و اتصالات جهت اجرای این قطعات از مواردی است که در مرحله استعلام قیمت الزامی می باشد.

عدم شناخت مهندسی GFRC ضررهای سنگین و جبران ناپذیری به بدنه پروژه های GFRC وارد خواهد کرد که می توان با مشاوره اصولی قبل از انعقاد قرارداد با بنگاه های تولیدی و پیمانکاران رضایتمندی کارفرمایان را برآورده ساخت .

ارزان بودن یا گران بودن قیمت قطعات GFRC، یا بروز بودن تولید کننده نمی تواند کیفیت محصول نهایی را تضمین نماید و تنها عامل مهم تسلط بر دانش فنی و مراجع و آئین نامه ها و دستورالعمل ها  و همچنین تجربه کافی در این صنعت می باشد که می تواند اصولی پروژه های GFRC را مدیریت نماید.

2.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =